Sunday, October 6, 2013

Bermulanya 1 Zulhijjah 1434H

Bismillahirrahmanirrahim..

Sempena memasuki 10 hari pertama bulan Zulhijjah ini, marilah sama-sama pertingkatkan amalan kita kerana amal soleh yang dilakukan dalam hari-hari ini lebih dikasihi Allah hatta berjihad.
 
Di kesempatan ini saya bermula dengan 2 perkara dalam diri saya. Pertama, Cabaran Simpan, Jimat + Jana Duit 21 hari cara Irfan Khairi. Kedua, bermulanya penulisan Jurnal Inspirasi Diri oleh Prof Dr. Muhaya Mohamad. Di harap Allah memberi ruang dan peluang untuk diri ku berjaya..

Hari ini, rutin seperti hari Ahad yang sebelumnya.. ke pasar tani di Shah Alam membeli lauk untuk bekalan seminggu buat suami ku ke tempat kerja. Selesai membeli kami minum pagi di Restoran Azira Seksyen 10 Shah Alam. Selepas itu kami ke karnival Karangkraft di Seksyen 15 Shah Alam. Siap di sediakan 'buggy' lagi. :) Dah macam dekat padang golf pulak aku rasa..

Banyak juga buku-buku yang diberi potongan sehingga 80% terutamanya novel-novel remaja dan cinta dan majalah-majalah. Tapi aku tertarik dengan 2 buah buku keluaran Karangkraft.

1. Reformat Hatimu Dalam 354 Hari - tulisan Norudin Draman @ Ustazcahaya













2. Maaf Cakap - tulisan Norden Mohamed













Lepas tu kami ke MR DIY di Seksyen 19 Shah Alam. Cari sikit barang keperluan rumah. Sebelum pulang ke rumah kami singgah makan tengah hari dulu. Kami sampai rumah jam 2.15 petang. Ok lah rasanya cukup dulu sampai di sini. 

Insyallah saya akan kongsikan kepada followers blog saya ini apabila selesai membacanya nanti.. 

Ok lah.. kita jumpa lagi nanti..

No comments:

Post a Comment