Monday, November 2, 2020

Hilang Kerja Bukan Hal Remeh..

Saya boleh bayangkan betapa susahnya mereka yang hilang pekerjaan semasa pandemik ni. Cumanya bayangkan dan rasai sendiri situasi ini tak akan sama. Saya boleh kata saya “faham”, tapi selagi bukan kita sendiri yang hadap situasi ini, dah tentu susah untuk saya faham apa yang berlaku. Cuba bayangkanlah mereka itu adalah tunggak dalam keluarga. Mereka yang mencari sumber pendapatan untuk keluarga tiba-tiba kena berhenti kerja, mesti keluarga mereka akan terasa kehilangan sumber pendapatan dalam keluarga.

Baiklah.. Dalam situasi ini nak atau tak, suka atau tak suka, hidup ini mesti diteruskan. Nak tunggu bantuan atau apa-apa belum tentu ada atau belum tahu ada atau dapat. Kawan saya ada create group belajar buat bisnes sandwich secara online.

Saya suka tengok hasil student yang berjaya buat sandwich dan dalam masa sama mereka boleh menjual di kawasan setempat.

Kalau anda baca artikel ni share la artikel ni di mana-mana dan pada sesiapa sahaja.. Mana tahu dengan perkongsian ini sekurang-kurangnya anda dapat bantu mereka untuk buat pilihan untuk mula bisnes sandwich di group FB Buat Duit Dengan Bisnes Sandwich Premium..

Ini Group Facebook Buat Duit Dengan Bisnes Sandwich since 2017 lagi.  




Feedback student yang suami diberhentikan kerja. Mula buat sandwich Ogos 2020. 























Sandwich yang dah ready untuk di hantar kepada pelanngan yang menempah.


Aurora Hayatie nama di profile facebook. Dia juga salah seorang student yang di berhentikan kerja kerana kesan Covid-19.



Kalau di fikir susah, memang susah la jadinya. Kalau fikir senang, maka senang la jadinya. Apa yang dapat saya kongsikan ini moga ada sinar dan peluang untuk semua yang baca ini untuk mula buat apa yang sepatutnya kita buat. 

Keliling kita penuh dengan orang terkesan dengan pandemik ini. Lihat dengan pandangan mata hati, apa yang boleh bantu, bantulah walaupun kecil. Sedar atau tak. Allah sedang uji kita juga sebenarnya. Apa kita akan bantu atau sekadar bersimpati?





2 comments:

  1. Wow.. kini kat rumah pun boleh buat duit. Yg penting ada usaha dan keazaman...

    ReplyDelete